poniedziałek, 2 maja 2011

Kuskus po berberyjsku


Dzisiejszy obiad wykonałem według przepisu Panny Malwiny :) Potrawa ta wyśmienita jest dla ludzi lubiących naprawdę ostre dania :) Z niewielkimi zmianami wygląda ona tak:

Składniki:
  • 2 filety z kurczaka każda o wadze 150 g
  • szczypta szafranu ok 12 g
  • sól, pieprz
  • 200 ml wywaru z kostki rosołowej drobiowej
  • pół puszki pomidorów bez skórki, pokrojonych
  • 1 cebula
  • pół papryczki jalapeno (ja użyłem papryczki habanero), przy krojeniu uwaga  na oczy, usta i nos :)
  • 1/4 szklanki posiekanej kolendry
  • 1/4 szklanki posiekanej natki pietruszki (ja użyłem 1,5 łyżeczki suszonej)
  • 250 dag pieczarek
  • 150 g groszku cukrowego
  • ok. pół szklanki kuskusu na osobę
Przygotowanie:


Mięso kroimy w kostkę, oprószamy solą i pieprzem, wykładamy na patelnię. Dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę, szafran, pietruszkę i natkę kolendry. Kiedy mięso będzie miękkie dodajemy pomidory i wywar. Wszystko razem dusimy ok. 15 minut. Dodajemy ostrą papryczkę oraz cukinię pokrojoną w kostkę i groszek cukrowy. Wszystkie składniki dusimy do czasu aż warzywa będą miękkie. Przygotowujemy kuskus według przepisu na opakowaniu. Danie podajemy posypane natką pietruszki.



Smacznego!

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

12 gram szafranu? Toż to majątek kosztuje i jeszcze nazywanie tego 'szczyptą'?

mezczyzna-gotuje pisze...

Zawsze mozesz dodac vegety, bedzie taniej a walory smakowe podobne :P Przepis to nie wyrocznia, zawsze mozna cos zmienic :) Pozdrawiam